HTML

Friss topikok

  • urbanrobi1123: És még néha csodálkoznak hogy miért utálom az embereket... Már csak attól hányingerem van ha kimeg... (2013.09.25. 16:10) Miért szar a világ...?
  • Ricz: Őszintén szólva, én se értem ezeket az emberkéket (és hadd ne mondjam el a kendőzetlen véleményem ... (2013.06.14. 04:10) Indavideó...
  • LasDen: @franco01: ha már lassan csinálom, legalább a köztes kiszolgálás legyen gyors :D (2013.04.03. 19:41) Giant Killing 14
  • LasDen: ELőfordulhat, hogy írok még. Az utóbbi időben nem igazán volt kedvem hozzá. De a lehetőség adott, ... (2013.03.20. 20:38) Költözés

Címkék

10 (1) 2012 (1) 500 anime (1) a (1) after story (1) air (1) aku (1) and (1) anime (26) Aquaman (1) aria (1) attack (2) attila (1) best of (1) bu (5) bullshit (1) Cable and X-Force (1) Catwoman (1) clannad (1) comic (1) crusader (1) danganronpa (1) Dark (1) date (2) DC (1) Deadpool (1) Deathstroke (1) devil survivor (2) Doctor Doom (1) dogs (1) doudou (1) e3 (1) élmény (1) én (3) evangelion (1) fairy (1) felirat (9) free (1) freedom (1) galactic (1) game (1) gargantia (2) Giant (9) gifuu (1) gin (1) gintama (1) Guardians of the Galaxi (1) Gundam (4) hana (2) hataraku (2) (1) horizon (1) Hyakka (3) indavideó (8) Indestructible Hulk (1) játék (1) józsef (1) Justice League (1) kazoku (1) Killing (9) kings (1) kitakubu (1) kyoukaisenjo (1) kyu (5) lab (1) latinovits (1) legjobb (1) life (1) live (2) love (1) majestic (2) manga (3) Marvel (1) Megadere (2) microsoft (1) MSIGLOO (3) music (1) night (1) no (5) nyár (2) of (1) on (3) one (1) ore (3) oregairu (1) oreimo (2) photokano (2) piece (1) prince (2) ps4 (1) railroad (1) ro (5) robo (1) rts (1) Ryouran (3) saji (1) scissors (1) servant (1) service (1) shoujo (1) shounen (1) slice (1) sony (1) stats (1) Suicide Squad (1) szezon (2) születésnap (1) születésnapomra (1) tail (1) tavasz (1) the (1) The Flash (1) titan (2) to (2) Valvrave (2) vers (1) watamote (1) xbone (1) yahari (3) zene (2) zoltán (1) Címkefelhő

2013.03.25. 21:59 LasDen

Képregény...

Nos, úgy döntöttem, hogy újra neki ülök írogatni. Nincs változás, ugyanúgy válogatás nélkül minden általam érdekesnek tartott dologról írok majd. Egyrészt, mert miért ne, másrészt, mert ezzel segíthetek boostolni a blogot...
És akkor ami jön...képregények.

Egyre nagyobb geek leszek, azt hiszem. Anime&manga, game, film - bár ez elfogadottabb - és most még a képregény is csatlakozik...

doom-mvc3.jpg

Ugye gyerekkoromban találkoztam először velük. Tíz éves korom körül. Olvastam sokfélét. A legjobban, ami megmaradt az egy Alien füzet volt. Nem tudom miért pont az, de maga a tény, hogy sokszor olvastam bennem maradt. Pedig a történetre már nem is emlékszem. Aztán olvastam Pókembert, Predatort, X-Ment és hasonlókat, amik kaphatók voltak 99-00 környékén. Mondjuk a legolvasottabb és kedveltebb darabom nem ezek, hanem az egyszerűbb Garfield volt. Unokatestvéremnek rengeteg volt, stócokban állt a szekrényében. Legnagyobb hasznát akkor vettem, mikor majd 1 hónapra a szegedi kórház bentlakója lettem. Nehéz hetek voltak, amiket ezek a füzetek (is) segítettek átvészelni.

Ezután hosszú időre elfeledtem őket. Mondhatni kinőttem belőlük, ugye. Tudtam, hogy vannak, de nem igazán vonzottak. Néha-néha keresztezték utam, de jelentéktelen alkalmak voltak. Aztán pár éve, még az X-Men Origins előtt megismerkedtem Deadpool személyével. Nem igazán tudom felidézni, hogy ki, mi vagy hogyan sodort engem feléje. Azt tudom csak, hogy elsőre megkedveltem a nagyszájú hőst. És ez az imádat a mai napig bennem van. Imádok mindent, ami Deadpool vagy vele kapcsolatos. Persze sok éve húzódó filmre is nyál csorgatva várom. Szóval pikk pakk leszedtem mindent, amit elértem vele kapcsolatban. Rengeteg képregényét olvastam. Viszont ekkor még csak rá terjedt ki a képregények olvasása. De a kezdeti lendület után csöndesedett a dolog. Mikor nem volt olvasni való és várni kellett volna a következő megjelenésre sikerült picit felednem Wilsont és a füzeteket.

deadpool-avengers-gangnam.jpg

Tavaly aztán újra felerősödött a vágy Deadpool kalandjai iránt. Újfent olvasni kezdtem őket és most már követtem a havi megjelenéseket is. De még mindig csak a nagyszájú zsoldos történetei érdekeltek csak és másokkal nem igen foglalkoztam. Vagyis ez nem teljesen igaz. Másik kedvenc képregényhősöm - bár nem hős, hanem gonosz - Doctor Doom. Neten keresgéltem, hogy a közelmúltból van-e valami történet Doommal a középpontban. Van pár, mint a Civil War vagy az Acts of Vengeance, de én olyat kerestem, ahol ő a főszereplő, és nem csak másodhegedűs a háttérben. De szerencsére ilyen is akadt; a Doomwar. Ez a Doom - és királysága Latvéria - és Black Phanter országa Wakanda közti konfliktusról szól.
De vissza a fő ágra. Szóval ott tartottam, hogy Deadpoolt olvasgattam nagy vidáman. Aztán véletlenül belefutottam egy könyves blog képregényes cikkébe, ahol a 2011-es DC Relaunch a The New 52 1 éves összegzéséről volt szó. Érdekeseket írtak, és aztán úgy gondoltam, hogy megnézem mit tud ez a teljesen újra indított képregény univerzum. Ennek eredményeként olvastam bele az új Supermanbe és Batmanbe is, de a Justice League is a kezeim közé került. Sem Kent, sem Wayne nem tartoznak a kedvenc karaktereim közé. Nincs velük bajom, de nem is olyan hű de jók. Így persze a füzetek sem jöttek be annyira. De utána elkezdtem nézegetni, hogy milyen új dolgok vannak még itt. A JL például tetszett. Megkapó történet és jó pörgősen trombitálták össze a bandát a koncertre. A mai napig nagyon kedvelem őket, főleg Cyborg karakterét. Nem is tudom miért, de nagyon szimpatikus lett.

Így hát mára oda jutottam, hogy címek tucatját olvasom és követem minden hónapban. Ha nem is tucat, de 10 sorozat elég soknak mondható. És, hogy mik ezek? Lássuk:

Marvel Now (A Marvel válasza a New 52-re. Néhány cím új sorozata az elejéről az Avengers vs X-Men grand event után):

  • Cable and X-Force
    Cable az X-Men univerzum egyik erős szereplője. Név szerint Nathaniel Summers, azaz Küklopsz fia. Viszont ő a jövőből jött és már erősen kiborg. Nagyon kedvelem őt is, erős jelleme miatt. Maga a kötet érdekesen indul. Látszólag ember ellenes tettet követnek el és üldözöttként menekülnek, de Cablet víziók gyötrik a jövőből és ennek megakadályozásán fáradnak. 
  • Deadpool
    A Marvel Now-val ő is újraindult. Nem is akárhogy. Ilyet még nem láttál. A halott elnökök visszatértek, de gonoszabbak, mint valaha és az ország pusztulását akarják. Persze, hogy Wadenek való meló ez. Fantasztikus dialógok Ben Franklinnel és a halott elnökökkel. Imádom minden oldalát. Emellett van egy Deadpool Killustrated nevű 4 kötetes (ebből 2 jelent meg eddig) rövid sorozat is. Ebben hősünk folytatja a tavalyi Deadpool Kills the Marvel Universeben elkezdett vérengzését. Itt a szuperhősök és gonoszok megölése után folytatja a könyveink szereplőinek lekaszabolását. Így esik áldozatául Moby Dick vagy Ishmael. Szintén kiemelkedő olvasmány.
  • Indestructible Hulk
    Nem vagyok kifejezett Hulk rajongó, de bírom a zöld szörnyet. És a filmekkel is az volt a problémám - bár nekem mindkettő tetszett azért - hogy főképp csak az van, hogy menekül, üldözik. Itt pedig végre megbékél magával Banner és beáll a SHIELD-hez tudósnak. Cserébe, hogy segíthet az emberiségen, mikor előjön Hulk, bevethetik, ahol éppen szükség van rá. Egyszerű, de nagyszerű. Najó, élvezhető szinten van. Csak ugye Hulknak megfelelő ellenfelet találni nem könnyű. Majdnem elpusztíthatatlan és bizang erős. A megjelenése egyedibb a többihez képest, de megszokható.
  • Guardians of the Galaxy
    Ebből csak egy prológus jött ki még februárban, azóta semmi hír felőle. Igazából a készülő film miatt kerestem rá először, hogy miféle okosság ez. De meglepett, hogy a Marvel NOW keretében ez is resettel indul. Érdekes volt a bevezetés, de már kíváncsi lennék a folytatásra is.

The New 52:

  • Aquaman
    Bár nem kifejezetten érdekelt elsőre, hogy mit csinál, de a Justice Leagueben is erős fellépésű karaktere van és olvastam, hogy az új kiadásban sokkal jobb hőst csináltak belőle. A népszerűtlenségéből erényt kovácsoltak és bele szőtték a füzetekbe. Az elején tartok még csak, de tényleg meglehetősen érdekesnek bizonyulnak Atlantis királyának kalandjai.
  • Catwoman
    A Batman Death of the Family event - erről később - során olvastam az egyik kötetet és tetszett. Nem voltam oda a Nolan féle Macskanőért, ahogy a régi Michelle Pfeifferes sem nyerte el tetszésem. A Halle Berryst pedig nem is láttam. Így kicsit szkeptikus voltam vele, de meggyőzött. Sokkal szimpatikusabb itt, mint a filmek bármelyikében. Pedig a Hathaway félétől nem sokban különbözik. Sokkal jobb a kosztümje a szemüveggel meg mindennel. Oké, van fan service is, ami még dob rajta, de az nem maradhat el női hős esetében...
  • Deathstroke
    Mondhatni elkerülhetetlen volt, hogy ne fussak bele és ne szeressek bele úgy, mint Deadpool esetében. Miért? Mert Deadpool létét Deathstrokenak köszönheti. Mivel a Marvel róla mintázta Deadpoolt. Oly' annyira nagy a hasonlóság, hogy az itteni Slade Wilsonból ott Wade Wilson lett. Csak míg Wade egy pöppet kattant és őrült, addig DC-s társának nincs ilyen problémája. Ő is kísérletnek köszönhetően lett erősebb ember társainál, és van egy kivételes - idegen - páncélja, ami sok mindentől megvédi többé-kevésbé. Szóval ő is ugyanúgy zsoldosként keresi kenyerét, és persze van egy becsület kódexe, ami miatt nem velejéig romlott gazember. Jók voltak a történetek, de sajnos ő a 20. számmal elköszön az olvasoktól, ugyanis saját kötete megszünik. Nagy sajnálatomra...de a maradék két részt még ki kell élvezni.
  • Justice League
    Nem vagyok nagy JL fan, de szimpatikusabb, mint a Marvel csoportosulás. Úgyhogy adtam neki esélyt és jól élt vele. Egy nagyon jó történettel rántották össze első körben a tagokat. És érdekes látni, hogy nincs akkora haverság, mint amit kifelé mutatnak. Ahogy feljebb említettem, Cyborg a kedvencem közülük, akinek (még?) nincs saját füzete. De ha igazak a hírek, akkor nagy terveik vannak még vele. 
  • Justice League Dark
    Bár névben hasonló, de köze semmi a jófej hősökhöz. Itt Constantine és egyéb alakok a főszereplők, akikről én még előtte nem hallottam. Egyedül Constantine miatt adtam neki egy esélyt. De egészen érdekes. Főleg ilyen varázslatos meg hasonló sötét tudományok körül bonyolódik a történet.Nagyon más téma, mint amit eddig olvastam. Tényleg dark lett. Nem olyan makulátlan meta-emberekkel van dolgunk, mint JL v mások esetében. Itt senki sem tökéletes, főleg nem a fő arc Constantine. Szerencsére e hónaptól Constantine is saját sorozatot kap - de ezt még el kell olvasnom.
  • Suicide Squad
    Egy újabb cím, amit csak egy karakter miatt kezdtem el. Itt éppenséggel Harley Quinn miatt. Aki nem tudná, ő a Joker csaja (bár nem sokáig már, de no spoiler). Ez sem általános megközelítése a szuperhősös témának. Itt éppen a szuper gonoszokat - akikről lövésem nincs kik, itt meg csak Quinnt ismertem - fognak be, hogy ilyen olyan küldetésre küldjék őket a haza érdekében. És persze csak ők tudják végrehajtani. Szerencsére később érdekessé vált, mert egy idő után unalmassá vált, hogy a drámát csak az nyújtotta, hogy a vezetőjük fenyegette őket, hogy a nyakörvükben lévő bombát, ami miatt engedelmeskednek, felrobbantja. A sokadik alkalomra már picit unalmas volt. De aztán sikerült megkeverni az álló vizet picit. De szkeptikusan várom a folytatást...
  • The Flash
    Ő már újfent a klasszikus hős. Nem merültem még el nagyon benne, de nem tűnik rossznak. Itt is egy más grafika látható, mint a legtöbb esetében. Olyan mosottabb és mintha nem lenne olyan kidolgozott. Most még inkább csak olyan tartaléknak van, ha kellene...

Szólj hozzá!

Címkék: DC Marvel Justice League Dark Deadpool Aquaman Catwoman Doctor Doom Cable and X-Force Indestructible Hulk Guardians of the Galaxi Deathstroke Suicide Squad The Flash


A bejegyzés trackback címe:

https://lasdensub.blog.hu/api/trackback/id/tr405166679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása